Autorizzazioni a trivellare in arrivo

… last week i had a meeting with the county regional manager Marsabit for land ownership of Obbitu children home. i earlier requested the chief to write a letter of no Objection for Obbitu that the same land belongs to Obbitu children home. the letter was written and i presented to WARNMA. it was forwarded to the regional head office in Nanyuki.
yesterday i got a call from the WARMA in Marsabit that as we wait for letter of Authorization we can go ahead with the drilling. he further informed me that he knows a drilling company current working in Marsabit county around Eleret.he commented that it is cheaper to hire locally than from Nairobi because they are already within the county. he promised to link them to me and we can negotiate.
secondly, i was informed by the NEMA authority that our license to drill the borehole is ready for collection.i will plan to travel to Mrasabit tomorrow in the evening and visit both offices for information and collection of the license..
i will also make a follow up on our request from the county that the financial year has began. this includes fencing, water tanks, food and scholarship for secondary schools next year.
i need the budget cost of drilling and piping in case water is found. especially the cost of drilling for me to compare their prices and share with you. also for tendering requesting for quotation. please share the budget figures with us to commence planning for drilling


(traduzione google)

la settimana scorsa ho avuto un incontro con il responsabile regionale della contea Marsabit per la proprietà della terra dei bambini di Obbitu a casa. In precedenza ho chiesto al capo di scrivere una lettera di non obiezione per Obbitu che la stessa terra appartenesse ai figli di Obbitu a casa. la lettera è stata scritta e l’ho presentata a WARNMA. è stato inoltrato alla sede regionale di Nanyuki.
ieri ho ricevuto una chiamata dal WARMA di Marsabit che, mentre attendiamo la lettera di autorizzazione, possiamo procedere con la perforazione. mi ha inoltre informato che conosce una società di perforazioni che lavora nella contea di Marsabit intorno a Eleret. Ha commentato che è più economico assumere a livello locale che da Nairobi perché sono già all’interno della contea. ha promesso di collegarli a me e possiamo negoziare.
in secondo luogo, sono stato informato dall’autorità NEMA che la nostra licenza per perforare il pozzo è pronta per la raccolta. Ho in programma di recarmi a Mrasabit domani sera e visitare entrambi gli uffici per informazioni e raccolta della licenza.
Farò anche un seguito alla nostra richiesta dalla contea che l’anno finanziario è iniziato. questo include recinzione, serbatoi d’acqua, cibo e borse di studio per le scuole secondarie il prossimo anno.
Ho bisogno del costo budget di perforazione e tubazioni nel caso in cui l’acqua venga trovata. soprattutto il costo della perforazione per confrontare i loro prezzi e condividere con voi. anche per gare d’appalto che richiedono la quotazione. si prega di condividere con noi le cifre del budget per iniziare a pianificare la perforazione.

%d blogger cliccano Mi Piace per questo: